Sundhed

Sådan bliver du slank med måltidskasser

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Det kan være svært at holde formen, når man sidder foran computeren hele dagen, hvad enten det er af lyst, fordi dit arbejde kræver, at du sidder der eller en sund blanding af de to. Fordi så mange af døgnets timer bliver stilsiddende, er det dobbelt så vigtigt, at du indtager sund og nærende mad i de rette mængder. Der er to ting, der gør det nemmere blive slank med måltidskasser.

At spise den rette mængde hjælper dig til at blive slank med måltidskasser

En af de helt store fordele ved måltidskasser er, at portionsstørrelserne er forudbestemt. Det betyder, at det ofte er nemmere at blive slank med måltidskasser, end det er at tabe sig, når du selv laver maden. En af de mest essentielle dele af en slankekur er nemlig, at du indtager de rette mængder.

Det er ikke muligt at give et præcist tal for, hvor meget du skal indtage om dagen, da mængden af kalorier du bør indtage afhænger af, hvor meget du bevæger dig i løbet af dagen, men en god tommelfingerregel er, at en person der vejer 60 kilo, skal spise omkring 2000 kalorier om dagen. Derefter bør indtaget stige med omkring 300 kalorier per ti kilo over 60, du vejer. Du bør dog være opmærksom på, at dette er for at holde en stabil vægt. Hvis du vil tabe dig, ser det selvfølgelig anderledes ud.

Men noget af det, der gør, at mange har svært ved at tabe sig, er, at de ender med at slå hovedet fra, når de spiser. Kort sagt er der mange, der ender med at spise den samme mængde mad hver aften, uden at mærke efter om de er mætte, og det er derfor det for mange er nemmere at blive slank med måltidskasser, netop fordi de ikke selv bestemmer portionsstørrelsen, og derfor bliver tvunget til at tage stilling til deres egen mæthed i løbet af måltidet.

Spis den rette mad og tab dig

En anden grund til at du lettere kan blive slank med måltidskasser er, at måltidets sammensætning også er forudbestemt.

Desværre er alle fødevarer ikke skabt lige, og der er nogen fødevarer, der er sundere at spise end andre. For eksempel er det vigtigt, at du spiser meget frugt og grønt. Vi er nok alle opdraget med, at det er sundt at spise grøntsager, men det er de færreste af os, der har fået at vide hvorfor.

Kort sagt er grunden til, at vi skal spise meget grønt, at det er noget nær umuligt at tage på, ved at spise grøntsager. Det betyder selvfølgelig ikke, at det ikke er muligt, men næsten. Grøntsager har nemlig et meget lavt kalorieindhold i forhold til deres masse, hvilket betyder, at du ofte vil blive mæt, længe før du overstiger dit kalorieindtag, hvis du for eksempel fokuserer på at spise salat.

Det var et par af grundene til, at det er meget lettere at blive slank med måltidskasser, især hvis du har et job med lange arbejdsdage, hvor du sidder meget stille.

Write A Comment